14 d’oct. 2019

Visita a Son March

Divendres passat varem anar de visita a la possessió de Son March. En Martí ens va acompanyar tot el camí i ens va fer de guia. Mentre caminàvem ens explicava cada nom que rebia cada possessió que passàvem, com per exemple: la Vall, na Borrassa.

Ens va explicar tot el que ell sabia sobre la possessió de Son March. Varem anar a visitar: El moli de sang, una capella, varem veure un poc la possessió per dintre per travessar cap al moli. També ens va explicar que abans allà hi havia una escola per als nens dels pagesos que feien feina allà dalt, i no els donava temps a baixar caminant fins al centre de Pollença.

Una de les feines de les persones que treballaven a la possessió era recollir tots els aliments, ho treien de les terres de Son March i altres possessions properes, perquè abans no hi havia supermercats industrials. I el menjar que sobrava els diumenges el baixaven al centre a fer un petit mercat.

Varem estar fins a mig dia i varem quedar a dinar i a berenar. Durant tota la excursió ens va explicar moltes curiositats com el pi de Son March, el torrent de la vall d’en March... que rebien el nom de Son March, i d’altres possessions del seu entorn.

Ens ho varem passar molt be.
Miquel Amengual

Vam estar caminant i parlant, vam parar de caminar una estona per berenar després vam anar a visitar uns objectes antics que servien per elaborar oli i pa, també ens van explicar que els nens abans no anaven a l’escola, ells ajudaven a les seves famílies treballant cuidant vaques, ovelles, porcs, rucs...
Tampoc hi havia cotxes, abans usaven carruatges.
Després que ens ensenyessin els objectes antics per fer oli i pa, també ens van ensenyar un carruatge.
Quan vam acabar ens vam anar a dinar.
Acabat de dinar, vam agafar les nostres coses per tornar a casa.
Pel camí miràvem el paisatge i els ciclistes que passaven per allí, seguim caminant fins que vam arribar i vam veure tots els cotxes dels nostres pares esperant-nos.
Aquesta excursió m’ha agradat molt.
Leonor Leon

Avui divendres 11 d'octubre hem anat a Son March una finca privada que ens deixen anar cada cert temps. Ens ha acompanyat en Martí que és el que ens ha explicat totes les coses. Hem anat 4t,5è i 6è.

Ens hem aturat a les passadores de Son Serra. Les passadores son unes pedres grosses, que quan el torrent anava ple d'aigua t’ajudaven a creuar d'un lloc a l'altre.

A Son March abans tenien porcs, gallines, oliveres... abans no baixaven al poble a comprar perquè ho tenien tot.

Després hem anat a la tafona que es una sala on feien oli. També hem anat al molí de sang que en aquell temps feien farina i també hem anat a la capella.
Antònia Kiermaszek

Divendres dia 10 d’octubre vàrem anar a la possessió de son March. L’ excursió va començar al Pont Romà i des d’allà vam anar caminant fins a la possessió, on vam començar la visita.
Ens varen ensenyar on era la tafona. La tafona antigament servia per fer l’oli, vàrem visitar el moli de sang que era on es feia la farina i també la capella. Així, podien fer tantes coses que no era necessari anar al mercat perquè ho tenien tot ja que eren molt bons agricultors i ramaders.
Tenien tot tipus d’animals per a fer les feines. El mes important era la mula o l’ase ja que en aquells temps no hi havia cotxes i havien d’anar en carro estirat per l’animal.
Els senyors no feien la feina si no que deien a la gent del poble amem si els ajudava a canvi del dinar.
Vaig trobar que va ser una excursió molt divertida i interessant ja que me va impressionar com vivien antigament.